תואר ראשון בתקשורת - אודות

 
 
אנו מאמינים כי עידן המדיה הדיגיטלית מחייב את בית הספר לתקשורת להקנות לכלל הסטודנטים הכרות מקיפה עם שלל אמצעי התקשורת והכיוונים הפרקטיים, זאת כדי להכין את הסטודנט לדינאמיות של שוק התקשורת. מתוך תפיסה עדכנית זו איננו מגבילים את הסטודנטים ל"מסלולים" הכובלים את הסטודנטים לתחום מסויים, אלא נותנים בידיהם מכשירים רבים ומגוונים ב"ארגז הכלים" התיאורטי והמקצועי שלהם, בהם יוכלו להשתמש בכל תחום או מדיה שיבחרו בעתיד.

הלימודים כוללים קורסים בסיסיים בתיאוריות של תקשורת וחברה, שפה מילולית וחזותית, תקשורת ותרבות, מבואות לתקשורת ופוליטיקה, ניו-מדיה ופסיכולוגיה חברתית וקורסים מתקדמים בתחומים אלו. בצד אלו מתקיימים לימודים מעשיים הכוללים סדנאות ביצירת תוכן חדשותי, בידורי, שיווקי ופרסומי במגוון אמצעי תקשורת, החל מטלוויזיה, רדיו ועיתונות מודפסת ומקוונת, וכלה ברשתות חברתיות ובסלולר. חלק מהסדנאות מאפשרות לסטודנטים לרכוש מיומנויות והתמחות בכלים מעשיים, דוגמת תוכנות וכלי עריכה מתקדמים. כל אלו נלמדים באולפנים המשוכללים ביותר באקדמיה הישראלית.
 
לסטודנטים מוצעים מבחר של קורסים רלוונטיים העוסקים במקומה של התקשורת בחברת המדיה העכשווית, מפגשים קבועים עם האנשים שעושים תקשורת, כמו גם פרויקטים של מצויינות אקדמית ופרקטית, המאפשרים להתחבר אל עולם העשייה או להמשיך ללימודי תואר שני ודוקטורט בכל מוסד אקדמי מוביל.  אנו גאים במיוחד בשיתופי הפעולה הרבים של בית הספר לתקשורת עם ארגוני תקשורת מובילים, המהווים יתרון חשוב ומאפשרים לסטודנטים לפרוץ אל השטח עוד בתקופת הלימודים.

נדגיש כי בבית הספר לתקשורת במכללה האקדמית נתניה מחזורי הלימוד קטנים, והיחס המספרי של חברי סגל לסטודנטים גבוה במיוחד, דבר המאפשר לנו להעניק יחס אישי לסטודנט. ההתפתחות של הסטודנטים מלווה על-ידי המרצים הבכירים, המסייעים להוציא את המיטב שבכל סטודנט, הן ברמה האקדמית והן בזו המקצועית.
 
השתלבות בעולם המעשה: פרקטיקה
בבית הספר מלמדים ממיטב אנשי המקצוע ואנו מקיימים קשרים עם ארגונים. בין השמות הבולטים אפשר לציין את ערן אליקים (מגיש ועורך בגלי-צה"ל), עמית גל (מנהל מסלול קופירייטינג,  "תרצה גרנות ACC", זוכה פרסים בינלאומיים),  ערן הדס (מנהל בית הספר של "רשת"), מיכל ישראלי (מנהלת השיווק של "סלקום"), ד"ר ערד ניר (חדשות 2),  אבי קובי (Orad),  אדם שוב (בעלי משרד "ריפרש – מדיה חברתית", המתמחה בשיווק ברשתות), שירה אימרגליק (מרצה בתחום יחסי ציבור וניהול משברים בקורס שת"פ עם "הבצפר"). 

בית הספר לתקשורת במכללה האקדמית נתניה מעודד ומכוון את הסטודנטים להשתלבות בעולם המעשה כבר בתקופת הלימודים, ונותן בידיהם כלים מעשיים רבים כדי שיוכלו להתבלט בפרקטיקה.  בין היתר אפשר להדגיש את סדנאות יצירת התוכן הדיגיטלי המתקיימות באולפני הטלוויזיה הוירטואלית, וכוללות השתלמות יחידה מסוגה בטכנולוגית ה- RadioTV. האולפנים הוירטואליים הופכים לסטנדרט של התעשייה והכרות מעמיקה עמם היא יתרון שילווה כל אחת ואחד מן הבוגרים. באופן ייחודי באקדמיה הישראלית, אולפני הטלוויזיה של בית הספר מחוברים בסיב אופטי ישירות לאולפני "חברת החדשות" של ערוץ 2 בנווה אילן, התשתית הטכנולוגית בבית הספר מבוססת על שיתוף פעולה עם חברת ההיי-טק "ORAD", כשהסטודנטים שלנו לומדים לעבוד עם הציוד החדיש כמו באולפנים המובילים בישראל. כחלק מהנסיון המקצועי מובילים הסטודנטים את ערוץ התוכן הדיגיטלי של המכללה האקדמית נתניה, המשמש כ"ערוץ טלוויזיה" על גבי רשת האינטרנט. זאת ועוד, בבית הספר מתקיימות סדנאות hands-on המאפשרות לרכוש ידע  ולהתנסות בכלי העבודה המובילים את אנשי השטח. בין היתר, עומדות לרשות הסטודנטים סדנאות בפיתוח אפליקציות ובניית אתרים, עריכת וידאו, פוטושופ וגרפיקה בתלת מימד תוך התנסות באולפנים הוירטואליים. בפני הסטודנטים המצטיינים אפשרויות להתנסות בפרויקטים עם חברות מובילות, ולהפיק עבורן סרטוני פרסומת. לבית הספר שיתופי פעולה עם גופים מקצועיים מובילים כמו "הבצפר" ובית הספר של "רשת" ומרכזת הסטאז' בבית הספר מציעה לסטודנטים משרות התנסות בארגוני מדיה בולטים, ובכך מוסיפים הסטודנטים שורות של ניסיון בקורות החיים שלהם ומקבלים הזדמנות להוכיח את עצמם בתעשייה.[1]
________________________________________
[1] הזכות לשינויים שמורה.
 
 
 

 מציג סרט

 
שלח לחבר   להדפסה