תכנית הלימודים

 

משך הלימודים לתואר שני בתקשורת ומבנה התואר
 
התכנית מתקיימת במסגרת של ארבעה סמסטרים, כשהלימודים הפרונטאליים מתקיימים במהלך שנה קלנדרית אחת (סמסטר א', סמסטר ב' וסמסטר קיץ בשנת תשע"ה), כשסמסטר אחרון (סמסטר א' של שנת תשע"ו) מוקדש לפגישות אישיות ולליווי צמוד בדרך אל השלמת התואר. בשני הסמסטרים הראשונים (סמסטר א' וסמסטר ב') יתקיימו הלימודים במהלך יום בשבוע (יום ד') מהשעה 15:15 ועד שעות הערב, ואילו בסמסטר הקיץ הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע (יום ד' ויום ו'). שילוב זה מאפשר לשלב באופן נוח בין הלימודים לעבודה במשרה מלאה. התואר מורכב מתריסר קורסים ובהם: שני קורסי תשתית (6 נ"ז), שני סמינרים (12 נ"ז), שלוש סוגיות מתקדמות (6 נ"ז), מעבדה המשלבת בין תיאוריה ומעשה (4 נ"ז), שתי סדנאות מעשיות  (4 נ"ז), מפגשי מדיה: הרצאות של האנשים שעושים תקשורת (4 נ"ז) ופרוייקט גמר בהתאם לעולם התוכן ממנו מגיעים הסטודנטים (3 נ"ז) – סה"כ 39 נ"ז. 
 
 
 
מסלול ייחודי למורים
תוכנית הלימודים לתואר השני בתקשורת במכללה האקדמית נתניה מבקשת להציע התמחות מיוחדת לאנשי חינוך  ממגוון של תחומי הוראה מתוך הראציונל הבא:  אנשי חינוך שלמדו ורכשו ניסיון מעשי בעולם הפדגוגי, נכון כי ירכשו תואר שני בתחום לימודי התקשורת כהשלמה ראוייה ועדכנית  להשכלתם משום שהתקשורת, בדומה למערכת החינוך, גם היא סוכנת סוציאליזציה (חיברות) מרכזית בחברה.  התקשורת מקנה כלים, ערכים ומשמעות לצעירים, והבנה תיאורטית ומעשית של עולם זה היא חיונית כדי להיות בחזית הידע, לשמור על רלוונטיות ולחבר בין כלים שמציע עולם המדיה לכלים של עולם החינוך.  אנו, מבוגרים כצעירים,  חיים בתוך עולם ממשי אבל עולם המדיה ודימוייו ארוגים בו שתי וערב  (ודי אם נתבונן בתפקידיו של מכשיר הטלפון הנייד, שכולנו נושאים לכל מקום, כדי להבין את מקומה של התקשורת בחיינו). בעידן בו גדלה מאוד הנגישות למידע , שלא לומר התפוצצות המידע, נדמה שדווקא עולה הצורך לחדד את היכולות לעבד את המידע בצורה מושכלת, לצרוך אותו בביקורתיות, לאסוף את הנתונים הרלוונטיים מתוך השפע, ולגבש מתוכם טיעונים ברורים וחדים. כישורים חיוניים אלו בעידן של מדיה חדשים, מתחברים לא רק לאתגר האישי העומד בפני כל אחד מאתנו בחיי היומיום, אלא גם לאתגר המקצועי העומד בפני אנשי חינוך, האמורים להנחיל כישורים אלו לצעירים.
 
��� ����   ������