כל מה שרציתם לדעת על מנהל עסקים

  • ראשי
  • כל מה שרציתם לדעת על מנהל עסקים

אנשים רבים שואפים להגיע לתפקידי ניהול בכירים, אולם הם אינם מכירים את הדרך, או את המסלול שיכווין אותם להגשמת שאיפותיהם. לעיתים חסרה להם ההבנה מה זה מנהל עסקים וכיצד הוא יקרב אותם לעבר מטרותיהם. במאמר זה נסביר בהרחבה מה זה מנהל עסקים, כיצד הוא משתלב עם שוק העבודה, למי מיועדים לימודים אלה, מה זה תואר שני במנהל עסקים ועוד.

תוכן עניינים

אז מה זה מנהל עסקים

ראשית, עלינו לענות על השאלה הפשוטה – מה זה מנהל עסקים? באופן כללי ניתן לומר שמנהל עסקים הוא תחום השכלה העוסק בניהול ופיתוח של ארגונים עסקיים. בין הדברים הנחקרים במנהל עסקים ניתן למנות למשל את עולם השיווק, ניהול משאבים ומשאבי אנוש, שיטות לקבלת החלטות בצורה מיטבית, קביעת יעדים עסקיים וארגוניים ועוד. כשמבינים מה זה מנהל עסקים, אפשר לראות שהוא מתייחס לתחומים רבים ומגוונים, והוא יכול להשתלב בכל תחומי התעשייה והעבודה.

למי מתאימים לימודי מנהל עסקים

לאחר שהבנו מה זה מנהל עסקים, יש לשאול למי לימודים אלה מיועדים? לימודי מנהל עסקים כוללים רכישת ידע וגישות ניהוליות ממגוון רחב של תחומים ונושאים. הלימודים מתאימים הן עבור אנשים הרואים עצמם בתפקידי ניהול בחברות קיימות, והן עבור אנשים החולמים להקים עסק או סטארט-אפ. הידע המועבר במהלך לימודי מנהל עסקים מעניק כלים חשובים לניהול ולהובלת העסק. בין אם מדובר בנושאים טכניים כגון: לימוד תוכנות מסוימות או הבנת מושגים מעולם העסקים, ובין אם מדובר בגישות ניהוליות, או בתאוריות כלכליות היכולות לסייע לחברה להתקדם ולהצליח.

מנהל עסקים עם התמחות בשיווק

מקצועות השיווק הם אחד מתחומי העבודה המבוקשים ביותר – בארץ ובאירופה. עולם השיווק מוביל את פני העסק ומאפשר לו להרחיב את מעגל הלקוחות, ולהגדיל את הרווחים. בעשור האחרון שינה עולם השיווק את פניו, עקב התפתחות המדיה והרשתות החברתיות. כיום מבינים שאין די בייצור מוצרים איכותיים בכדי להבטיח הצלחה כלכלית, ויש צורך בשיווק ומיתוג איכותיים ומקוריים בכדי לתווך את המוצר ללקוח. מציאות זו מובילה רבים לשאול – מה זה מנהל עסקים, ולביקוש רב ללימודי מנהל עסקים בדגש על תחום השיווק. בין הנושאים הנלמדים אפשר למנות: בניית תדמית ומיתוג, הרחבת נתח השוק ופנייה ללקוחות חדשים, קידום מכירות, הגדלת רווחים ועוד מגוון נושאים הנדרשים לכל חברה המבקשת להתפתח ולהצליח.

מה ניתן לעשות בסיום התואר במנהל עסקים

כדי לענות על השאלה יש לזכור מה זה מנהל עסקים – לימודי מנהל עסקים מכשירים את הלומד למגוון רחב של תפקידים ומשרות בכל עמדות הניהול וההובלה. בין היתר ניתן להגיע למשרות של ניהול משאבי אנוש וכוח אדם, ניהול מחלקות ייצור, ניהול חקר ביצועים ואיסוף מידע, הובלת תחום מערכות מידע, ניהול מחלקת פיתוח ויזמות, ועוד מגוון רחב של תחומים. כמו כן, ניתן להרחיב את תחום הידע שלמדתם בתואר הראשון באמצעות תואר שני. תואר שני במנהל עסקים הולך וצובר תאוצה, ועקב הביקוש הגובר מכללות ואוניברסיטאות רבות פתחו מסלולים עבורו.

מה ההבדל בין תואר בניהול לתואר במנהל עסקים

לעיתים אנו נתקלים בשאלה מה זה מנהל עסקים והאם זה שונה מתואר בניהול? באופן עקרוני אין הבדל בין תואר במנהל עסקים לתואר בניהול פרט לשם. עם זאת, לעיתים מבלבלים בין תואר במנהל עסקים לבין לימודי תעודה או קורס ניהול, וחשוב להציג את ההבדלים בין התחומים הללו:

קהל היעד – קורס בניהול הינו ספציפי יותר, ועל פי רוב הוא עוסק בנושא ממוקד אחד (ניהול תקציבים, בניית תדמית, ניהול עובדים וכדו'). קהל היעד של הקורס הם על פי רוב מנהלים או מועמדים לקידום המבקשים לרכוש כלי מסוים במטרה לשפר את יכולות הניהול שלהם. לעומת זאת, תואר במנהל עסקים מתאים לכל אדם המבקש ללמוד תואר ראשון (או שני) ולהיכנס באמצעותו לעולם התעסוקה במשרות ניהול בכירות. התואר עשוי להתאים גם למנהלים אשר מבקשים להרחיב את השכלתם בתחום הניהול.

תנאי סף – הקבלה ללימודי תואר במנהל עסקים מתבססת על ציוני הבגרות והפסיכומטרי (על פי רוב), בדומה לכל תואר אקדמאי במדינת ישראל. לעומת זאת, מסלול הקבלה לקורס ניהול הוא שונה והוא עשוי לכלול ראיון אישי, דרישה לניסיון תעסוקתי ועוד.

משך זמן הלימודים – תואר ראשון במנהל עסקים אורך כ-3 שנים, והוא כולל מספר ימי לימוד שבועיים (משתנה בהתאם למסלול הלימודים הנבחר). קורס ניהול לעומת זאת, הינו קצר יותר, והוא אורך מספר חודשים במתכונת של מפגש או שניים בשבוע.

משמעות הלימודים –  לימודי תואר ראשון או תואר שני במנהל עסקים מעניקים ללומד תואר אקדמי (B.A או M.B.A), ואילו קורס ניהול אינו מעניק תואר אולם לעיתים הוא מלווה בתעודה או בהסמכה מסוימת.

תחומי הלימוד – כפי שציינו, קורס ניהולי מתמקד על פי רוב בתחום מסוים אחד מתוך מגוון רחב של נושאים הנוגעים לניהול והובלה של עסקים. תואר ראשון במנהל עסקים מעניק כלים רחבים יותר ומשתדל לגעת בכל תחומי השוק, על מנת לאפשר לבוגרי התואר להשתלב במעגל העבודה בכל תחום שיבחרו. תואר שני במנהל עסקים מעניק אף הוא כלים רחבים, בענייני ניהול גבוהים יותר.

האם כדאי ללמוד מנהל עסקים

ישנם אנשי עסקים מפורסמים אשר הצליחו ללא לימודים מסודרים וללא תואר, הטוענים שאין צורך ללמוד מנהל עסקים בצורה מסודרת, ובית הספר של החיים מלמד בצורה הטובה ביותר.
אולם, גישה זו מטעה מכיוון שהיא מתבססת על מיעוט לא מייצג של אנשי עסקים, ואינה מתייחסת למאות ואף אלפי המנהלים שהלכו בדרך המלך ולמדו זאת בצורה מסודרת. לימוד מסודר בתואר ראשון או תואר שני במנהל עסקים מעניק כלים וידע המסייעים בהמשך הקריירה במידה רבה, ולהלן נציג מספר סיבות בסיסיות ללימוד מנהל עסקים:

 כלי ניהול

כשמבינים מה זה מנהל עסקים, ניתן להבין שהלימודים מעניקים ללומדי התחום כלי ניהול רבים ומגוונים, המאפשרים להם לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר. כמובן שניתן לרכוש כלים אלה על ידי ניסוי וטעיה, אך לימוד מסודר מאפשר סקירה רחבה יותר של כלל הגישות, והוא נעשה ללא סיכונים מיותרים.

 הבנת עתיד השוק

כיום מבינים בכל מוסדות הלימוד שעתידו של שוק העבודה צפוי להשתנות במגוון פרמטרים והיבטים. הבנה זו מחלחלת אל תוך תוכניות הלימוד, כך שבוגרי התואר מודעים למגמות השינוי, ויודעים להיערך אליהם בהתאם מבחינה עסקית וניהולית. אדם הקונה את הידע שלו באמצעות ניסיון בלבד אינו יודע להיערך לקראת העתיד.

 יצירת קשרים

לימוד תואר ראשון, ובמיוחד תואר שני במנהל עסקים, יוצר קשרי ידידות רבים, המיתרגמים לקשרי עבודה ומסחר. חישבו על זה – במהלך הלימודים יושבים יחד עשרות מנהלים לעתיד במשך שלוש שנים, ומתגבשת חבורה איכותית.

 הרחבת הידע

גם אם אינכם מתחברים לתחום מסוים מלימודי מנהל עסקים (שיווק, ניהול, חקר ביצועים, מערכות מידע וכדו') הידע שתצברו במהלך התואר יסייע לכם להבין במה מדובר, ותפיסת הניהול שלכם תהיה רחבה וטובה יותר.

 טייטל

בסופו של דבר משרות רבות דורשות תואר ראשון, ולעיתים קרובות תואר במנהל עסקים. מועמד שמגיע עם תואר באמתחתו נחשב לרציני ומגובש יותר בדעתו, וממילא יקבל עדיפות במשרות רבות.
לסיכום, אחרי שהבנו מה זה מנהל עסקים, חשוב לומר שלימוד תואר במנהל עסקים אינו הופך את הלומד למנהל, ויש צורך גם בצבירת ניסיון, חיכוך עם מקום העבודה וכדו'. שילוב של הניסיון התעסוקתי עם הידע והתובנות שנצברו במהלך הלימודים, יאפשר לכם להיות מנהלים איכותיים ומקצועיים המובילים את הכלכלה קדימה.

שתף באמצעות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב print
הדפסה
מיון חדשות ועדכונים
קטגוריות
אירועים קרובים
מה עוד חדש?
קישורים שימושיים

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה