מה ההבדל בין משפטן לעורך דין?

  • ראשי
  • מה ההבדל בין משפטן לעורך דין?

בכדי להיות משפטן אנו צריכים לסיים תואר במשפטים, ובכך הנו בקיעים בחוקים בהלכות ובדרכי המשפט השונים במדינה, אך בכדי להיות עורך דין ישנה הסמכה אשר כל אדם שלמד תואר במשפטים מחוייב לעבור, ראשית עלינו ללמוד תואר במשפטים ולסיימו – לאחר מכן אנו נדרש לעבור התמחות באחד מהמקומות המוכרים ע"י לשכת עורכי הדין לזמן של כ- שנה וחצי כמו משרדי עורכי דין פרטיים, משרות ציבוריות כגון פרקליטויות, בתי המשפט השונים, עיריות וכדומה.

מה נלמד

שם אנו נלמד את הפרקטיקה המשפטית ואיך הדברים פועלים בניסיון מעשי ולא רק ניסיון אקדמאי, להביא לידי ביטוי את לימודי התואר הלכה למעשה.

לאחר מכן אנו מחויבים לעבור את מבחני לשכת עורכי הדין אשר מתקיימים אחת לחצי שנה, הכוללים בחובם את כלל החומר המשפטי שלמדנו בתואר הראשון במשפטים ואת הפרקטיקה אשר למדנו בהתמחויות, כתיבת כתבי בי-דין הגשת בקשות כתיבת מכתביים משפטיים וכדומה.

בכדי להיות משפטן אנו לא מחויבים ללמוד תואר ראשון במשפטים, גם אדם אשר יש לו קריירה במקצוע שונה לגמרי, יכול לעשות תואר שני בלימודי במשפטים ללא משפטנים בנוסף לתואר שכבר עשה בעבר שאינו קשור בלימודי משפט, ובכך לסיימו ולהיות משפטן, ובכך להמשיך בשגרת חייו ועבודתו אך בנוסף לכך להיות משפטן מבחינת הידע המקצועי שלו.

מה מקנה לנו היכולת להיות משפטן?

משפטנים כמו שראינו הם אינם עורכי דין, אך יש להם את הידע והכלים לייעץ בנוגע לנושאים משפטיים ולכן משפטן יכול לעבוד בתור יועץ משפטי בעסקים, או עובד סוציאלי אשר רוצה להגיש תצהירים משפטיים במסגרת עבודתו, אנשי עסקים אשר חוזים הם כחלק מעיסוקם ורוצים לוודא שאכן החוזה מבחינה משפטית לטובתם ולא לרעתם. חשוב לזכור! משפטנים הם אינם עורכי דין ואינם רשאים לייצג אנשים בנושא משפטי, אך יש מגוון רחב של משרות אשר כן מועילות למשפטנים.

מדוע יש לי צורך בתואר שני במשפטים לאחר התואר הראשון?

ישנם משפטנים אשר כן רוצים להמשיך ולהיות עורכי דין בעתידם, אך רוצים להמשיך לתואר שני במשפטים בכדי לדייק את הנושא בו הם רוצים לעסוק ורק לאחר מכן לצאת להתמחות של שנה וחצי ומבחני לשכה, התואר השני במכללת נתניה נותן לנו עוד כלי ליציאה לתעסוקה אשר נותנת לנו יתרון אקדמאי עצום, כאשר אנו מסיימים תואר ראשון ולאחריו מתחילים תואר שני, התואר השני בלימודי משפטים נותן לנו ידע הרבה יותר מעמיק בנושאים בהם התואר הראשון יותר תאורתי ופחות מדויק עבורנו.

שתף באמצעות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב print
הדפסה
מיון חדשות ועדכונים
קטגוריות
אירועים קרובים
מה עוד חדש?
קישורים שימושיים

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה