פרופ' אפרים קציר

הענקת אות נאמן המכללה לפרופ' אפרים קציר

11/12/2002

הנשיא הרביעי של מדינת ישראל, ויו"ר הכבוד של חבר הנאמנים של האקדמית נתניה, מר אפרים קציר, מסמל את היפה והנאצל בחברה הישראלית והיהודית.

כנשיא וכמדען הטביע חותם על חייה של המדינה לאורך כל שנות פעילותו.

בראשית דרכו, בהיותו מדען צעיר לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים בכימיה אורגנית, פיתח יחד עם אחיו את חוג המדענים שסייעו להגנה במחקר ובפיתוח נשק לייצור עצמי, ובכך היה ממניחי היסוד לביצור כוחה של מדינת ישראל, המתבסס על המדע הישראלי והמוח היהודי. פעילותו שמשה גרעין להקמת חיל המדע של צה"ל. יכולתו האקדמית המזהירה הביאה את חיים ויצמן, לימים הנשיא הראשון של מדינת ישראל, להזמינו להצטרף למכון ויצמן למדע, שם הקים את המחלקה לביופיזיקה ועמד בראשה עד 1973 כשהוא תורם את הידע והעשייה המדעית למדינת ישראל ולאנושות. פרופ' קציר משחר פעילותו ראה חשיבות בקרוב הנוער למדע מתוך ידיעה והבנה כי עתידנו אינו רק בכוחנו אלא במוחנו, ולכן ייסד יחד עם אחרים את העיתון "מדע" אשר הפך לכלי חשוב להפצה ולקירוב צעירים למדעים.

פרופ' קציר זכה בפרסים שונים החל מפרס ויצמן למדע ב- 1950, בפרס ישראל במדעי הטבע, פרס רוטשילד ועוד פרסים אחרים, אשר ניתנו לו עקב פרסומיו הרבים. הוא נבחר לחבר חוץ בחברה המלכותית הבריטית, היה מראשוני החברים באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ושימש בתפקידים מדעיים וציבוריים רבים עד אשר התמנה לנשיא מדינת ישראל ב- 10 באפריל 1973.

כמדען דגול הביא עמו הנשיא אפרים קציר משב-רוח מדעי לבית הנשיא, תוך הדגישו את חשיבות החינוך והמדע כתרומה החשובה לשגשוג הכלכלי של מדינת ישראל. את כישרונו המדעי הוא הפנה גם לאפיקים חברתיים נוספים וגילה עניין מיוחד בעידוד העלייה בבעיות הפער החברתי ובעשייה למען ליכודו של עם הבנוי מרבדים חברתיים כה רבים, ממגזרים חברתיים כה רבים, מעדות ומבני דתות שונות.

הנשיא קציר ראה בהתנדבות דרך לצמצום פערים והיה הראשון אשר ייסד את פרס הנשיא להתנדבות – מוסד שהפך למוסד קבע בחברתנו, והעלה על נס את נושא ההתנדבות.

זכה הנשיא אפרים קציר לארח לראשונה בישראל את הנשיא אנואר סאדאת בבואו ארצה לביקור היסטורי אשר סלל את הדרך לשלום בין ישראל ומצרים.

גם לאחר פרישתו ממשרת נשיא המדינה, לא זנח פרופ' קציר את נושאי המחקר והקידום המדעי, תוך אמונה כי על ישראל לפתח כוחות מדעיים וטכנולוגיים מיומנים.
הנשיא אפרים קציר העניק את ליבו ואת שמו למוסדות חשובים לחברה הישראלית, ואנו גאים כי הוא נמנה עם מקימיה של האקדמית והסכים לשמש בראשית דרכה כיו"ר חבר הנאמנים.

על כל אלה ועל רבים נוספים שעשה בתקופות חייו השונות, מעניקה לו האקדמית של נתניה את אות נאמן המכללה, וגאה לצרף את שמו לאישים המכובדים אשר זכו לתואר זה, והביאו כבוד למכללה ולמדינת ישראל

פרופ' אפרים קציר

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה