רה"מ יצחק שמיר

הענקת תואר לשם כבוד Honoris Causa לרה"מ יצחק שמיר

18/05/2000

אדוני רה"מ לשעבר מר יצחק שמיר

אתה היית ועודך סמל לגבורת הרוח הישראלית. הדוד אשר לחם תמיד בגוליית בחזיתות השונות מגולם בך באומץ רוח בנחישות ובתבונה. בכל תפקידיך מעולם לא הרכנת ראש בהאמינך בצדקת מעשיך ודרכיך.
כבר בילדותך בפולין הצטרפת לתנועת בית"ר, למדת בגימנסיה העברית בביאליסטוק והחלת בלימודי המשפטים באוניברסיטת וורשה, אך כבן נאמן לעם היהודי עזבת כל זאת ועלית לארץ בשנת 1935 והחלת את דרכך האקדמית באוניברסיטה העברית.
מראשית המאבק ב1937 החלת את דרכך במחתרת בתחילה באצ"ל ומאוחר יותר בארגון לח"י. נאסרת ע"י המשטרה הבריטית אך לא השלמת עם המעצר וברחת ממחנה המעצר כאשר אתה נושא על שכמך את המשך דרכו של חברך לנשק אשר נרצח הוא יאיר אברהם שטרן הי"ד.

ב – 1946 שוב נתפסת ע"י השלטון הזר בא"י והוגלית מן המולדת אך רוחך הסוערת לא נתנה לך מנוח ואתה הצלחת להימלט ממחנה המעצר שבאריתריאה והגעת לצרפת ומשם חזרה לארץ. לאחר קום מדינת ישראל עם שובך שוב התמסרת לתפקידי בטחון חשובים במדינת ישראל. לא היה כמוך פעיל במאבק לשחרור יהודי ברית המועצות והבאתם למדינה ולכן אין פלא שהעיר הזאת שקלטה מספר עולים כה רב היא זו שמכבדת אותך היום.

בשנת 1977 שמשת בתפקיד יו"ר הכנסת. היית זה אשר ארח בשם כנסת ישראל את הנשיא סאדאת במדינת ישראל.
ב – 1980 נתמנית לשר חוץ במדינת ישראל ופעלת לכינונו של הסכם שלום עם ממשלת לבנון אשר מאוחר יותר בוטל ע"י מנהיגיה. היית ראש וראשון לקשרים עם מדינות אפריקה וארצות הגוש הקומוניסטי.
ב – 1983 נבחרת כראש ממשלת ישראל.
ב – 1984 הוקמה ביזמתך ממשלת האחדות הלאומית ובכוחות משותפים הבאתם לשגשוג וחיזוק היחסים המדיניים והכלכליים של המדינה.
ב – 1986 נתמנית שוב כראש הממשלה.
ב – 1988 נבחרת לראש ממשלת ישראל ועמדת בראש המדינה בעתות מצוקה בתקופה הקשה של מלחמת המפרץ הקנית תחושה של אחריות ובטחון לבני המולדת כולה. באותה תקופה ניהלת את המאבק לשחרור יהודי אתיופיה ועמדת מאחורי מבצע שלמה שחילץ ביום אחד 14,000 יהודים מאתיופיה והבאת אותם לארץ.
במורשתה היהודית אנו נוהגים לומר "כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים אולם מלא". מה רב מספר הנפשות, אדוני ראש הממשלה, אשר אתה קיימת.
ב- 1991 הוכחת את רצונך הכן והאמיתי לשלום אבל לא שלום של תבוסה והרכנת ראש וכניעה, אלא שלום של אמיצים וזה היה נוסח הצהרתך בוועידת מדריד שהיוותה את הבסיס לתחילת תהליך השלום.
לצידך, באהבה ומסירות אין קץ, ניצבת תמיד רעייתך שולמית שעליה נאמר "אשת חייל מי ימצא".
על כל אלה ועל עוד דברים רבים שנבצר מאתנו למנות אני מעניק לך את התואר לשם כבוד על כל הזכויות האקדמיות אשר תואר זה מקנה לך ואני קורא לעטור עליך את העטרה האקדמית ואני מוסר לך את תעודת הקלף.

רהמ יצחק שמיר

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה