ד"ר סמיה יום טוב

שם:ד"ר סמיה יום טוב
תפקיד:מרצה
מחלקה:ביה"ס למנהל עסקים
דוא"ל:[email protected]
פרטים אישיים
נולד בישראל ב-1954 להורים שעלו מלוב ב-1950 למעברת העולים בפרדסיה בה נולד יום טוב כילד שביעי למשפחה של 8 ילדים. גדל והתחנך בנתניה. תושב תל אביב, גרוש ואב לארבעה ילדים (כולם אקדמאיים בישראל), וסבא לנכד אחד. ביוני 2015 סיים תפקיד מנכ"ל ונשיא חברת ICG (Israel Corp Green Energy)  חברה בת של החברה לישראל/קנון החזקות העוסקת באנרגיה מתחדשת בעולם ובישראל. העיסוק והלמידה של תחום האנרגיה החליפית הפך להיות דרך חיים בדגש על הצורך באנרגיה חלופית ואלטרנטיבית כחלק מביטחון לאומי של מדינה. בעלים של חברת החזקות משפחתית המחזיקה ומנהלת החזקות/השקעות שונות בארץ, בארה"ב ובספרד.

מידע כללי על השרות הצבאי
 08/1972 – 12/2000שירות בצה"ל בכל תפקידי הפיקוד ממפקד מחלקה 1974, ועד לאלוף פיקוד הדרום 9/1997- 12/2000. נלחם ביום הכיפורים בסיני 1973, ונפצע במלחמת ההתשה ברמת הגולן כמפקד מחלקה 1974. נלחם במלחמת שלום הגליל יוני 1982 כפקד גדוד בגזרה המזרחית בה הומלץ לקבלת צל"ש אישי וסרב לקבלו משום שלא אשור כצל"ש לכל חיילי הגדוד. שרת כמפקד חטיבת גבעתי 1988 ומפקד חטיבת צנחנים 1986-1990 מילואים וכיהן כמפקד אוגדה בשלוש אוגדות שונות בעזה 1991-1993, באוגדה משוריינת 1994-1995 ובאוגדת הגליל 1996-1997 האחראית על רצועת הביטחון וגבול הלבנון. חבר בצוות המו"מ מול הפלשתינים על ההסדרים הביטחוניים בעקבות הסכמי אוסלו (שיחות קהיר, טאבה ות"א). ראש ה-JSC –  הוועדה הביטחונית המשותפת לישראל ולרשות הפלשתינית.   משרת עד היום במילואים בהתנדבות בתפקיד סגן מפקד פיקוד הדרום כולל בשלושת המבצעים האחרונים ("עופרת יצוקה"- "עמוד ענן"- "צוק איתן".

פרטי השכלה
תיכון מסמ"ר אורט לבוביץ נתניה. מגמה לנגרות ועיצוב פנים.
תואר ראשון – BA כללי – אוניברסיטת תל אביב -1988.
תואר שני – MA חוג למדעי המדינה מסלול תזה – אוניברסיטת חיפה-1991.
תואר שלישי – PhD תואר דוקטור במסגרת החוג לסוציולוגיה והחוג למדעי המדינה אוניברסיטת חיפה-2004. נושא עבודת הדוקטורט הינו "האקלים הארגוני בקבוצה הבסיסית בארגון והשפעתו על תרבות הארגון ומטרותיו". המחקר התמקד ביחידות השדה של צה"ל ומציג שלושה מודלים יישומיים להקמתה/תפעולה של יחידה או מסגרת בסיסית בכל ארגון.

לימודים צבאיים – בוגר המכללה לפיקוד ומטה (פו"מ) של צה"ל 1981. בוגר IOAC קורס קציני חי"ר מתקדם של צבא ארה"ב בפורט-בנינג ג'ורג'יה 1985. בוגר המכללה לביטחון לאומי של צה"ל 1991.
קורסים והשתלמויות : קורס לדירקטורים + קורס לכלכלה ללא כלכלנים של המי"ל . קורס לניהול כלים פיננסים  של גלובס-להב במשותף עם רקאנטי באוניברסיטת תל אביב.
חתן הפרס חקר ביטחון ישראל על-שם צ'צ'ציק של המכון למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל אביב בו זכה בזכות מחקרו על "האקלים הארגוני ביחידות השדה של צה"ל". את כספי הפרס תרם יום-טוב כמלגות  לימוד לתואר ראשון  לשני לוחמים מחטיבת גבעתי.  
תחביבים כדרך חיים ושעות הפנאי
יום טוב הנו חובב מרוצי שדה מגיל 17. השתתף בעשרות רבות של מרוצים עממים בארץ ובכללם, הקפת התבור יותר מ-20 פעמים, חצי-מרתון (תל אביב, ים המלח, כנרת, ירושלים ועוד), תחרויות טריאתלון מ-1987, רכיבת אופניים (שטח וכביש-הקפת הכנרת כחלק מבילוי עם ילדיו וכספורט אתגרי). בשנים 2009-2010 ביצע פעמיים את הטור- טראנסאלפ (תחרות אופניים הקשה ביותר בעולם ללא מקצוענים הנמשכת 7 ימים ברציפות) שבה חוצים את האלפים מגרמניה דרך אוסטריה לאיטליה מרחק של כ- 900 ק"מ וטיפוס מצטבר של כ-20,000 מטרים.
מ-1 ינואר 2007 עד יוני 2015, מנכ"ל ונשיא חברת ICG (Israel Corp Green Energy) חברת בת בחברה לישראל העוסקת באנרגיה מתחדשת בעולם ובישראל. החברה שיום טוב שותף בהקמתה, עוסקת בארבעה תחומים עיקריים – ייצור וישווק דלקים ביולוגיים (ביודיזל  המיוצר משמן טיגון משומש ודלקים ביולוגיים המיוצרים מביומאסה חקלאית ובנזין המיצור מגז-טבעי כדלק אלטרנטיבי לנפט). ייצור אנרגיה ודלקים ביולוגיים בהליכים מתקדמים מתאית-דור 2, ייצור אנגריה סולארית ופיתוח טכנולוגיות תומכות לאקלים ירוק. תחום האנרגיה החליפית הפך עבורו ליותר מאשר מקום עבודה ומקור לפרנסה. יום טוב מאיץ בצורך ובחובה לחיפוש אחר מקורות לאנרגיה חליפית מארבע סיבות עיקריות:
 א. הקטנת התלות במדינות מפיקות הנפט גם כחלק בלתי נפרד מביטחון לאומי.
 ב. שמירת כדור הארץ ממפגעי הדלק הרעיל.
 ג. פיתוח החקלאות בעולם בגידול ביומאסה חקלאית כמקור לייצור דלקים ביולוגיים.
 ד. האצה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחומי הסולר והדלקים הביולוגיים המתקדמים.
 
נכסים אישיים
 

בעלים של חברה פרטית לשירותי ניהול-יזמות-השקעות ויעוץ – ים-דישרס בע"מ ישראל. לחברה מקבילה הרשומה בארה"ב   M.I.C.I HOLDING LLC. בין שאר החזקות החברה – גרדיאן ספרד/ישראל חברה לאבטחת אישים ומתקנים בספרד. חברת MICI עסקה בעבר בפרויקט "119 פולטון" עסקת יזמות (עסקה עם 2 שותפים נוספים בהיקף של 25 מיליון $) בהשקעת הון עצמי בנדל"ן למגורים ומסחרי  במנהטן.

ניסיון בעבודה

מינואר 2001 עד ינואר 2004  נשיא ומנכ"ל משותף לתפעול בקבוצת ברן. הקבוצה מוכרת כקבוצת ההנדסה והפרויקטים הגדולה ביותר בישראל. מחזורי הקבוצה באותן שנים היו כ-200 מליון דולר בשנה. נסחרה בבורסה בתל אביב 100 וב-NASDAQ.  פעל כמנכ"ל ובתחום אחריותו 5 חטיבות הקבוצה בתחומים הבאים- תשתיות לתקשורת, בינוי ותשתיותמפעלים לתעשייה תהליכית, מוליכים למחצה (סמי-קונדקטורס), ייעוץ ותעשיה וניהול.כמו כן כללה הקבוצה חטיבה לנדל"ן מניב.
בשלוש שנות הפעילות בברן כיהן גם כיו"ר חברות-הבת מייסנר-ברן (שותפות עם MW ZANDER מגרמניה). עם חברה זו, הקים במהלך כהונתו את FAB 2 של Tower במגדל העמקמדובר ב-TK של כ-185 מליון דולר ,הישג שזיכה את החברה בבונוס מיוחד וקבלת שלב הביצוע השני של הפרויקט.
כמנכ"ל ברן כיהן גם כיו"ר חברת ALD (חברה ציבורית) שותפות עם ד"ר זיגמונד בלובנד שעסקה בבקרת איכות ואמינות המוצר. יו"ר West-Montage שותפות עם חברת תשתיות תקשורת בגרמניה עימה הקים את רשת הדור השלישי הראשונה בגרמניה. חטיבת התקשורת של קבוצת ברן הקימה כ-70% מתשתיות הסלולר בישראל וברש"פ וכן את ה-230 אלף המינויים של YES בבתים (כ-100-התקנות ביום.
דירקטור בתפן – חברת ייעוץ להנדסת תעשייה וניהול כולל הקמת חברות ומוקדי שירות טלפוניים. בחטיבת הבינוי והתשתיות עסק בבניית מבנים ציבוריים, בתי-ספר, קמפוסים, בתי חולים וכו'. כמו-כןתשתיות ציבוריות כגון מסילות ברזל כבישים ומנהרות בארץ וברומניה. בחטיבת התעשייהבתקופת כהונתו עסק בתחומי התפלת מים, הולכת גז-טבעי, בניית מפעל ביוטכנולוגיה (BTG) בבאר טוביה.
 

 מינואר 2004 : הקים וכיהן כנשיא חברת ים-דישרס בע"מ (חברה משפחתית), שעסקה במתן שירותי ייעוץ, ניהול, השקעות ויזמות עסקית. בניית עסקות נדל"ן בארץ ובארה"בבתחום הייעוץ – לקוח עיקרי חברת U.S.I.E. בייצוג הענק העולמי  SAIC ראה:      WWW.SAIC.COM חברת מדענים ואינטגרציה בין טכנולוגיות. עיקר הפעילות בארץכרוכה במערכות בידוק שונות (קרני גאמא) בשערי כניסות יבשתיים וימיים מבוססות על מערכת "שער כניסה כולל לבדיקה בתנועה". לקוחות נוספים: ש.ב. שמירה וביטחון בניהול ותפעול מסופי הגבול היבשתיים. חברת  E.D.S  בנושא מכרז תעודות הזיהוי של משרד הפנים. גוף לוגיסטי לביצוע "מיקור חוץ" לרשתות מרכולים כגון תפעול וניהול עגלות לקוחות. חברת גירית-סלדון" אינטגרציה בין מערכות.                                                     .

בפברואר 2004 הקים עם שני שותפים נוספים חברה ליזמות נדל"ן בניו-יורק/

01/2005עד 1/2/2006: חבר דירקטוריון נתיבות פנסיה ויו"ר וועדת השקעות של נתיבות פנסיה. נתיבות פנסיה שייכת לקבוצת הראל ביטוח מינואר 2005בקרן כיום כמיליארד שקלים חדשים. חבר דירקטוריון ידידים-הולדינג בע"מ ו-עתידית פנסיה מקבוצת הראל. כמו כן יו"ר וועדת השקעות של שתי החברות

מנובמבר 2001 עד נובמבר 2004 ביצע תפקיד  יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט ( הטוטו). תפקיד לשלוש שנים בהתנדבות למען הקהילה וקידום הספורט בישראל. לטוטו 1,250 תחנות מכירה ברחבי הארץ. התפקיד מחייב קשר הדוק במסלולים שונים עם וועדות הכנסת כגון: כספים, ספורט, ראשי רשויות מקומיות וערים, ראשי ארגוני הספורט. לצורך העלייה במכירות, הוגברה המעורבות של בעלי התחנות והקשר עם האוכלוסייה בישראל תחת הכותרת "הכנסות נטו לספורט". בתקופה של 18 חודשים, בוצעו שינויים דרמטיים והתייעלויות במועצה שהביאו לחסכון של 110 מיליון שקלים בתפעול השוטף. כמו-כן שונו ואורגנו סדרי ההקצבות למתכונת ברורה של תקצוב לפי קריטריונים והקפדה על ניהול תקין של הגופים המתוקצבים-פעולה אשר הפחיתה את מקבלי ההקצבות מ-5,200 ל-3,100 מועדונים. שינוי מהותי נוסף, "פרויקט העשור" שבו לראשונה הוחלט על הקמת תשתיות לספורט באופן מתוכנן כחלק "מתכנית רב שנתית" המתבססת על תכנית אב לפיתוח תשתיות פיזיות לספורט בישראללמשעה עברה המועצה בראשותו תהליך מלא של "הפרטה למעשה" (לא להלכה כי המדינה נותרה עם כלל האחזקות). בשלהי הכהונה, הוגשו לשרים ולוועדות הכנסת המלצותיו על שינויים בחוק המועצה ובין השאר, הנפקת המועצה בבורסה לניירות ערך, שינוי מבנה המליאה, שינוי שם המועצה ועוד.


חברות באיגודים/מוסדות
מדצמבר 1999 עד היום: חבר בחבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון. פעיל בקשר של האוניברסיטה לשכונות באר שבע ולאוכלוסיה הבדווית בנגב  (תפקיד התנדבותי).

מנובמבר 2002 עד היום: חבר בפורום למחקרים אסטרטגיים של האקדמית נתניה (תפקיד התנדבותי(.מ-1991 עד היום: יוזם ויו"ר עמותת "משפחת גבעתי" יעד העמותה עידוד המשפחות השכולות של חטיבת גבעתי על-ידי שני אירועים שנתיים. יום בחנוכה וסופ"ש ארוך באביב. המטרה: הידוק הקשר והמשך טיולים בשבילי הארץ בדרכם של היקירים שחרפו נפשם בעדה. אין טקסי זיכרון, אין הדלקת נרות, רק מטיילים ומהדקים את הקשר תוך קליטת המשפחות אשר מצטרפות לפורום בעל-כורחן.

מ-2003  עד היום: יו"ר צוות ההיגוי של קרן העד "מלגות לימודים לזכרו של יוסי לפר ז"ל. יוסי לפר ז"ל, בעל עיטור גיבור ישראל ממלחמת ששת הימים. המלגות ניתנות כל שנה לחוקרים באוניברסיטה ירושלים ובמכון החקלאי ברחובות.                                           

החל מ- 2010 ועד היום, מכהן יום טוב כנשיא חוג הידידים של עמותת זיו נעורים המטפלת בנוער בסיכון דרך פעילות ימית. בפעילות זו מוקנים לנערים והנערות ערכי אחריות אישית, רעות, אחריות חברתית  פסביבה. ההצלחה של העמותה יצרה מויניטין בקרב מנהלי בתי הספר הנאבקים על מקומות. לאחרונה בכנס תורמים שערך בביתו אמר סמיה "אני כאן עם זיו-נעורים כי הייתי 'שם' בעולם ההוא של נוער בסיכון…"

פרסומים מקצועיים וספרים

ד"ר סמיה כותב מאמרים לעיתונות הישראלית על בסיס אישי בתחומי בטחון, החברה הישראלית, אנרגיה מתחדשת וספורט אתגרי. לעיתים תכופות פרשן ברשתות הרדיו והטלביזיה בישראל ובחו"ל באותם תחומים.
בספטמבר 2008 יצא לאור  ספרו הראשון הנושא את השם-  "מיחידים ליחידה" – בהוצאת ההוצאה לאור של משרד הביטחון. הספר מהווה מעין מדריך למפקד ולמנהל המתחילים את דרכם בהובלה וניהול בני אדם. הספר מבוסס ברובו על עבודת המחקר לדוקטוראט.
 
באוגוסט 2014 יצא לאור בשפה העברית ספרו השני – "מנהיגות ברגעים של אמת" ע"י ההוצל"א קונטאנדו-סמריק אשר אשר יופץ באנגלית בארה"ב ובהמשך במדינות שונות בעולם כולל בסין שבה החל כבר מו"מ עם מוציא לאור מקומי. הספר מופץ במדיות שונות (כריכה, Print on Demand, ו-Audio ).
 

מחלקות ומדורים

מנהלה

בתי ספר

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה