מהו השכר לשנת 2023 במנהל עסקים לבוגרים אחרי תואר?

  • ראשי
  • מהו השכר לשנת 2023 במנהל עסקים לבוגרים אחרי תואר?

השאלה הגדולה שמאחורי המשרה הנחשקת: מהו השכר לשנת 2023 במנהל עסקים לבוגרים אחרי תואר?

מנהל עסקים הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בכל העולם. לקראת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה – קבלו את המדריך למתעניין במנהל עסקים: מה זה בכלל מנהל עסקים, מה אפשרויות התעסוקה לבוגרי תואר במנהל עסקים, והחשוב מכל: מהו השכר לשנת 2023 במנהל עסקים לבוגרים אחרי תואר?

מנהל עסקים הוא כידוע אחד המקצועות המבוקשים ביותר, בישראל כמו בעולם. העולם זקוק למנהלים, שיהיו גם יזמים ברוחם, ינהיגו את העסקים אל העתיד ויזניקו את יכולותיהם. הכפר הגלובלי, המייצר ומוכר מותגים ומוצרים טכנולוגיים בכל העולם, דורש דרכי ניהול חדשות שיחשבו בגדול, לא רק על ההווה אלא גם על העתיד המתחדש ללא הרף.

על פי הלמ"ס, בשנת הלימודים 2022 נרשמו ללימודי מנהל עסקים, זה לא פחות מ-13.5% מכלל הנרשמים ללימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. הסיבה לכך ברורה: הביקוש לבוגרי מנהל עסקים במגזר הפרטי, הציבורי ובענף הפיננסים הוא גדול מאוד, ובמקומות אלה מחפשים ללא הרף אחר מועמדים לעבודה שהם לפחות בעלי תואר ראשון במנהל עסקים (BBA).

בין אם מדובר בעתודה ניהולית בבנק או משרה ניהולית במוסד ממשלתי – תואר ראשון במנהל עסקים הוא הכרח והשכר – בהתאם. קורץ לצעירים רבים המחפשים להתחיל את דרכם בשכר נאה – מחוץ לענף ההייטק.

אם כך, בוא נעשה סדר בכל התחום הזה שנקרא מנהל עסקים: מה זה בכלל מנהל העסקים?

תוכן עניינים

מה זה מִנְהָל עסקים

מִנהל עסקים הוא כל תורת הידע הנדרש למְנַהֵל עסקים – האדם הממונה בארגון על הצבת יעדים ארגוניים, תכנונם ופיקוח על השגתם, בקרה על הנושאים הכספיים בארגון, דרכי הפעולה של הארגון, מקסום היעילות שלו, בקרה על כוח האדם והמשאבים – הפיזיים, האנושיים והכספיים, מערכת המידע הניהולי שמסייעת למנהל לקבל החלטות שוטפות, בקרת איכות של תוצרי הארגון/חברה וגם על המחקר והפיתוח והשיווק.

לפיכך, מנהל העסקים נדרש להיות לא רק בעל ידע רחב בניהול ארגונים, אלא גם אדם הנדרש לקבלת החלטות מהירה ומגוונת, יכולת ארגון וניהול כוח אדם. הנרי פאיול, שהיה הראשון לנסח את עקרונות הניהול היעיל, קבע כי היסודות העומדים בבסיסו של כל ניהול ארגוני הם: תכנון, ארגון, פיקוד, תיאום ובקרה – אלה היסודות המאפיינים את מנהל העסקים הנכון, שבלעדיהם הארגון לא יכול לנצל בצורה המיטבית את משאביו, האנושיים והחומריים, בדרך להשגת היעדים שהציב לעצמו. תואר במנהל עסקים מכשיר את הבוגרים במיומנויות הללו.

תואר ראשון במנהל עסקים מקנה ידע עיוני ויישומי בנושאים כמו כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, חשבונאות, מימון, מדעי ההתנהגות, שיווק, התנהגות ארגונית, שיטות כמותיות בניהול, טכנולוגיה בעסקים, ועוד.

מה אפשר לעשות עם תואר ראשון במנהל עסקים?

משום התחומים הרבים שבוגר מנהל עסקים מתמחה בהם במהלך לימודיו, כישוריו נדרשים במגוון רחב של ארגונים ועסקים. בין המקצועות שבהם יש ביקוש לבוגרי מנהל עסקים אפשר למנות את השיווק, פיננסים וחשבונאות, משאבי אנוש וייעוץ ארגוני, נדל"ן, בנקאות, מערכות מידע, תיירות, הייטק, ביוטק, ביטוח, רשתות קמעונאיות, וכמובן הקמה וניהול של עסקים פרטיים בכל תחום שהוא.

ממחקרים שנערכו בארצות שונות עולה, כי לימודי תואר ראשון במנהל עסקים פותחים עבור הבוגרים דלתות רבות בעולם העסקים, כאשר תחומי ההתמחות האפשריים כמעט חסרי גבולות. בענף הפיננסים ובמגזר הציבורי התואר הראשון במנהל עסקים הוא חובה, כשכמובן ככל שהניסיון המעשי גדול יותר – כך מתרחבות איתו גם אפשרויות התעסוקה. מעבר לכך, לימודי תואר ראשון במנהל עסקים יכולים לפתוח בפני הבוגרים שלל אפשרויות לכיווני תעסוקה עתידיים.

בסקר שנערך על ידי העיתון TheMarker עלה כי מחצית מבוגרי תואר ראשון במנהל עסקים מצאו עבודה בתפקיד כבר במהלך הלימודים, כחמישית מהם השתלבו בשוק העבודה זמן קצר לאחר תום הלימודים, וכ-15% בתוך חצי שנה מסיום הלימודים. השתלבות מוקדמת זו חשובה במיוחד על רקע הצורך בניסיון.

מהו השכר לשנת 2023 במנהל עסקים לבוגרים אחרי תואר?

על פי אתר דירוג המשכורות הגבוהות בעולם Wealth Gorila – מנהל העסקים מדורג במקום התשיעי, עם משכורת שנתית ממוצעת של כ-200 אלף דולר. אין פלא שתפקיד מנהל עסקים הוא אחת המשרות הנחשקות בעולם.

לפי משרד העבודה הישראלי, להלן גובה השכר הממוצע של בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים:

מס' השנים שעברו מסיום התואר הראשון השכר החודשי הממוצע (בשקלים)
2-1 11,300
4-3 13,900
6-5 15,500
8-7 17,900
10-9 20,500

בחלוקה לפי תחומי עיסוק וניסיון תעסוקתי, משכורתם של מנהלי עסקים היא:

תחום עיסוק שכר חודשי – עד 5 שנות ניסיון (בשקלים, ברוטו) שכר חודשי – 10-5

שנות ניסיון

מנהל שיווק 20-13 אלף 30-18 אלף
מנהל מוצר 20-12 אלף 28-20 אלף
מנהל מכירות 19-15 אלף 25-20 אלף
מנהל פרסום 18-12 אלף 30-18 אלף
מנהל תיקי לקוחות 17-11 אלף 23-17 אלף
מנהל תחום מותגים 17-15 אלף 20-18 אלף
מנהל משאבי אנוש 15-13 אלף 20-16 אלף
מנהל מוקד 14-12 אלף 20-16 אלף

תואר שני במנהל עסקים

בעולם העסקים של הכפר הגלובלי, המתפתח ללא הרף לצד משברים ושווקים משתנים, אין די בתואר ראשון במנהל עסקים, ויש צורך בכלים מתקדמים כדי להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים. לפיכך, ישנה דרישה לתואר שני במנהל עסקים (MBA), שיעניק לבוגר את הכלים העדכניים והמתקדמים יותר. בארגונים רבים, בעיקר בחברות גדולות, ובמשרות הבכירות, תואר MBA הוא דרישת-סף בקורות החיים שלכם.

לימודי תואר שני במנהל עסקים נועדו לפיכך להקנות ללומדים יסודות בחדשנות, מנהיגות, יזמות, ארגז כלים ניהולי וחשיבתי והתמחויות של נגזרות מחויבות בעולם העסקים העכשווי – החל מניהול הארגון, עבור בענפי הסייבר, השיווק הדיגיטלי, מערכות מידע, ניהול פיננסי, מערכות בריאות, חשבונאות ואקטואריה, מדיניות ציבורית, ניהול נדל"ן, חדשנות ויזמות, משאבי אנוש, ביג דאטה, ניהול מו"מ ועוד כלים החיוניים להצלחתו של מנהל העסקים המודרני.

ניתן לשלב את התואר עם התמחויות כגון שיווק, ניהול משאבי אנוש, ניהול פיננסי, התנהגות ארגונית, מערכות מידע, ועוד. זאת תוך התנסות מעשית בשטח.

בחלק מהמוסדות האקדמיים ניתן למצוא תוכניות MBA המותאמות לבעלי קריירה שכבר משמשים כמנהלי עסקים בחברות ובארגונים.

כמה מרוויח בוגר תואר שני?

על פי דיווחים של גופי מקצוע מהעולם, עולה כי משנה לשנה עולה שכר בוגרי בתיה"ס למנהל עסקים, ובעקר לבעלי תואר שני. מחקרים שונים העלו כי תואר שני מעלה את שכרם של בוגרי מנהל עסקים בממוצע ב-16% – דהיינו, עשרות אלפי שקלים בשנה יותר מאשר בוגרי תואר ראשון.

בכל מקרה, ההמלצה למנהלים מנוסים היא להמשיך ללימודי תואר שני במנהל עסקים כדי להרחיב את ידיעותיהם ולהשתכלל באמצעות הכלים המתקדמים יותר שהתואר השני מעניק.

שתף באמצעות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב print
הדפסה
מיון חדשות ועדכונים
קטגוריות
אירועים קרובים
מה עוד חדש?
קישורים שימושיים

קרנות הוקרה וסיוע – חרבות ברזל

 

המכללה האקדמית נתניה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים, המתנדבים בפעילויות השונות, העוסקים בפעולות הבטחון וההגנה השונות. בתקופה מאתגרת וכואבת זו, אנו עושים כל מה שביכולתנו על-מנת לאפשר לכם להתנהל בשגרת החרום.

בנוסף למפורט במתווה ההתאמות וההקלות לכלל הסטודנטים ולמשרתים במילואים ובכוחות הבטחון, מציעה המכללה אפיקי סיוע נוספים לסטודנטים:

מענק בסך 1,000 ש"ח לסטודנטיות ולסטודנטים שגויסו בצו 8 למילואים. המענק הועבר למשרתים אשר עדכנו אותנו. במידה וטרם עשית זאת – נודה לעדכון כאן.

קרן חירום ע"ש רחל עזריה ז"ל – הקרן מעניקה מלגות לסטודנטים משרתים במילואים שנקלעו לקשיים כלכליים וכן למי שהם או בני משפחתם נפגעו באופן ישיר מהלחימה. לצורך הגשה יש להתחבר לפורטל הסטודנטים.

שירות לסיוע נפשי–  כדי להקל על הקושי הרב הנובע מהאירועים הטרגיים שאנחנו עוברים, המכללה תממן 2 פגישות עם פסיכולוג.ית לכל סטודנט.ית הזקוק.ה לכך וכן תסבסד עוד 4 פגישות בהמשך בהתאם לצורך.

השירות ניתן על ידי מכון טריאס-שריג בעל נסיון רב בעבודה במוסדות אקדמיים.  פניות ניתן להתקשר למכון בימים אי-הי, בין השעות 8:00-17:00 בטלפון 03-6483102 או גם לכתוב מייל אל [email protected]

במקרים דחופים, ניתן להתקשר גם עד שעות הערב לטלפון 054-5317899. למידע נוסף לפנות למדור מלגות: [email protected] ;

מוקדי סיוע נפשי חיצוניים, דרכם ניתן לקבל תמיכה

*      הקו החם של עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון: 1201, שלוחה 6

*     סה"ר – סיוע והקשבה ברשת – ניתן לפנות אליהם בצ'אט דרך האתר שלהם

*      קו הסיוע והתמיכה של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה 1-800-363-363

 

אנו מייחלים כי חג החנוכה יביא עמו אור גדול ובשורות טובות

הודעות לסטודנטים

בהתאם להוראות פיקוד העורף:

בהישמע אזעקה במכללה עליכם להגיע תוך דקה וחצי למרחבים המגונים או לגרמי המדרגות הקרובים ביותר, יש להתרחק מחלונות, תמונות ופתחים

ולהישאר במשך כעשר דקות לפחות במרחב המוגן.

 

להלן רשימת המקומות המגונים:

 

בניין 1:

קומת כניסה – חדר מורים ליד המעלית.

קומה 1 – ממ"ד סיפריה.

קומה 2 – אולפני טלוויזיה ליד המעלית.

 

 בניין 2:

גרמי המדרגות – הנמצאים בכל הקומות 0,1,2 {לרדת חצי קומה רחוק מהדלתות}

ממ"ד קומה 1- הרדיו 106 {קומת משרדים 1 -}

 

לשאלות נוספות ניתן לפנות למנהל הבטחון –   054-6929244

הודעות לסגל

תאריך:  18.10.2023 – דיור למפונים במעונות המכללה האקדמית נתניה

שלום רב,

חברת איסתא נכסים, המפעילה את מעונות הסטודנטים במכללה האקדמית נתניה החלה לשכן בשבוע שעבר, תושבים מאזור הדרום והצפון בחלק מחדרי המעונות.

מדובר על דירות סטודיו לזוגות על בסיס מקום פנוי.

כרגע הוקצו למעלה מ-20 דירות פנויות לטובת הפרויקט.

הדירות מאובזרות באופן מלא הכולל מקלחת ושירותים, מיזוג, טלוויזיה עם חיבור למחשב, מטבח ובו מיקרוגל, קומקום וכיריים חשמליים.

המגורים במעונות הינם בחינם לגמרי

יצוין לחיוב שיתוף הפעולה:

* הקהילה המקומית בקרית השרון אשר תרמה ציוד, מזון יבש חטיפים שמיכות כריות, טואלטיקה וכיו"ב.

* מאפיית לחם האופים שמסייעת גם אך לא רק בארוחות בוקר לדיירים אלה.

* הקולג'ים גם נתן לנו אפשרות להכניס את הדיירים בשעות מסוימות לבריכה ולמכון הכושר.

המעוניין להפנות משפחות מקו העימות למגורים במעונות או לסייע בתרומה של ציוד, מזון או כל דבר אחר, יפנה לשמואל לסרי מנהל מתחם המעונות בנייד 054-3261268 (אם אין מענה נא לשלוח וואטסאפ).

בע"ה יגיעו ימים טובים יותר וביחד ננצח.

בברכה,
שמואל לסרי
מנהל מתחם המעונות

תאריך:  12.10.2023

לידיעתכם : בשל המצב הבטחוני, כל הבחינות מוקפאות. נעדכן בהמשך לגבי המועדים החדשים. מאחלים לכולם ימים רגועים.

תאריך:  12.10.2023

בשלב זה לא מתקיימים לימודים ובחינות בקמפוס המכללה